tisdag 25 maj 2010

Tisdagsträning

Träning är kul. Åtminstone på tisdagar. Efter flera veckors frånvaro kunde jag idag åter ansluta till Masters tisdagsträning. Finns det något bättre sätt att avsluta en tisdag på? Det är en svårbeskrivlig njutning att få plåga sin kropp på en cykel tillsammans med cykelvänner. Idag var Masters grupp förstärkt med snabba åkare från Hisingen och CK Mumien. Efter en lång transport ut från stan hamnade vi till slut i Angered där vi körde rundbana med spurter varje varv. Alla ville prova på kamikaseåkning och det var attacker och utbrytningsförsök hela tiden. Jag försökte spara lite krut till spurterna men fick inte till det på riktigt och blev 3-4:e man flera gånger. Men insåg också att jag inte har kraften i benen att vinna en spurt i den hårda konkurrens som kvällen erbjöd. Så halvvägs ut på sista varvet på kvällens sista övning när vi alla hade ben brännande av mjölksyra drog jag igång en attack, inte alltför våldsam utan lagom för att försöka få med mig någon att köra tillsammans med sista biten. Efter några hundra meter vände jag mig om och såg att jag hade Robin vid bakhjulet men ingen annan. Perfekt! Nu kör vi sa jag till Robin men han bara skakade på huvudet men hängde på. Jag körde så hårt jag vågade uppför rundans enda riktiga motlut och när jag kom ut på den långa, långa raksträckan fram till mållinjen var jag rejält trött och började tydligt tappa fart. Men klungan hade inte plockat in så mycket så jag vågade slå av på takten och Robin gick upp och började dra. Det gav mig lite krafter tillbaka att ligga på Robins hjul och 50 m från mål kunde jag gå ut och ganska enkelt spurta om Robin. Min första seger på tisdagsträningarna! Undrar om jag kommer att kunna sova inatt?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar