torsdag 27 maj 2010

GF Marco Pantani


Så där, nu är det gjort! Även om en preliminär flygresa är bokad sedan länge så har jag tvekat om att verkligen anmäla mig men nu är det gjort. Det blir en tävling på kontinenten i år också. Lagom till Girots avslutande mördaretapper (Passo Mortirolo i morgon fredag och Passo Gavia på lördag) så kunde jag inte hålla mig längre. Dagen efter midsommardagen ska jag köra Gran Fondo Internazionale Marco Pantani! Start och mål i Aprica och med både Mortirolopasset och Gavia på den 175 km långa banan. 4 500 höjdmeter är snäppet mindre än Marmotte men Mortirolo och Gavia ska vara tuffare stigningar än Galibier och Alpe d'Huez. Blir spännande att se om det stämmer. Ska försöka värma upp med Stelviopasset också dagen innan när jag ändå är på plats. I fjol i juli när vi passerade förbi snöade det. Vi tog oss upp till Stelvio med bilen men fick vända innan toppen på Gavia. Jag hoppas på bättre väder i år. Och gissa om jag kommer sitta klistrad vid tvn i morgon fredag och på lördag. Ska memorera varje serpentin när de passerar de magiska Mortirolo och Gavia.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar