fredag 20 augusti 2010

CykelCity Race Weekend



Cykel City Race Weekend har inletts ikväll fredag med Göteborgs City Criterium. Årets fräckaste cykeltävling i Sverige. Ett snabbt GP-lopp mitt inne i centrala Göteborg genom trånga gränder innanför vallgraven och med klassisk pavé runt halva varvet. Hade på förhand bestämt mig för att avstå kvällens tävling och vila mig i form till lördagens och söndagens kraftprov nere i Fjärås. Och så här i efterhand är jag ganska nöjd med mitt beslut. Lagom till start kom regnet som gjorde kullerstenarna fullkomligt glashala. Inte så kul för de som körde men spännande för de som tittade på. Det blev trots regnet ett fantastiskt arrangemang. Tack Lygnerns vänner och Hisingens CK för att ni vågade satsa på detta! Nu laddar jag för morgondagens ännu tuffare GP-lopp i Fjärås. Med stigningen vid Fjärås bräcka som ska tas inte mindre än 15 gånger...pust....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar